31 oktober 2013

31 Okt

Livet är på paus för tillfället. Eller ja, paus och paus. Kanske mera ”laddar” inför vad som komma skall. Jobbar, pluggar, äter, sover, jobbar, pluggar, äter, sover. Klämmer in nån spelning då och då. Jobbar lite till. Helt vanlig höst, skulle du kanske säga. Paus, säger jag. För det här är bara tillfälligt, det vi håller på med nu. Det här är inte ”det riktiga livet”, som Fredrik Lindström så fint beskriver i sina böcker. ”Det riktiga livet” börjar i mars, när min praktik är klar. När jag kan börja söka jobb för det jag är utbildad som, i den del av Sverige där vi verkligen vill bo. ”Det riktiga livet” börjar när vi kan flytta härifrån, när vi kan ta vårat pick och pack och lämna den här hålan. Det är nära nu. Det känns som om det är så nära att man kan ta på det, det är bara några månader kvar tills vi kan börja söka nya jobb. Kan visserligen ta flera år innan man sen hittar något, men vi kan börja söka i alla fall. Fas 1 av projektet ”From hell to paradise”. Fram tills den dagen kommer när jag skickar iväg min första ansökning försöker jag bara få dagarna att gå så fort som möjligt. Fyller vardagarna med plugg, jobb och sömn, helgerna med sånt som är roligt för att få tiden att rulla på. Och det gör den! Två månader och en vecka tills jag drar iväg på 10 veckors praktik 35 mil ”hemifrån” och får omsätta sånt jag har läst till verklighet, ska bli så himla roligt! Längtar så jag tror jag spricker, hoppas bara tiden fram tills dess går fort! Riktigt fort!

1375651_10151786584091220_1441987950_n

 

Kommentera

