Inredningsdrömmar

6 Nov

De senaste åren har jag börjat intressera mig mer och mer för inredning, men inte fått utlopp för mitt intresse. Ni vet, man bor med nån som inte vet över huvudtaget vad han gillar när det kommer till inredning, men som vet precis, exakt vad han inte gillar. Det vill säga, det är inte lätt att inreda. Och av rädsla för att köpa hem saker som bara kommer tas ner så fort det har kommit upp på väggen, eller inte få komma upp över huvud taget, så har jag lagt ner det här med inredning. Eller åtminstone lagt det bitvis på is. Gjorde för nån månad sen ett ryck och gjorde halvdant i ordning på kontoret, men i övrigt är det inte mycket som har hänt sen vi flyttade in i lägenheten för några år sen. Och det kommer inte hända så mycket mer med den heller, det är inte så roligt att inreda ett ställe som man avskyr.

Men till NÄSTA projekt, förhoppningsvis ett hus på landet, så kan jag lova att det där med inredning blir prio ett, och det blir bara för karln till att lita på mig! Jag har laddat. Lagrat idéer i flera år, sparat länkar till fina prylar och tjusiga hem bland mina bokmärken på datorn, funderat och inspirerats. Vill ha ett hem, mysigt året om, som är lätt att förändra säsong för säsong med enkla medel. Dvs, en basinredning som håller hela tiden, oavsett om det är läge för julgran och mysiga plädar eller dags att plocka fram påsksakerna. Och fina prylar från alla möjliga hörn av världen som man kan vila ögonen på lite extra. Låter lätt va? Det tror jag knappast att det är, men det kan – och ska – bli himla kul att börja om och inreda från scratch!

Inspiration från fantastiska Child of Wild:

Namnlös
Foto lånat från Child of Wild, klicka på bilden så kommer du direkt till hemsidan!

Ett svar to “Inredningsdrömmar”

  1. nickolina 8 november, 2013 den 07:48 #

    ahh sant huvud ar ju as grymt! sett flera stycken i bali! :)) ahh men usa ar ju sjukt lockande de med, dit vill jag aka nan dag! :)) vart bar det av till usa denna gangen da?? :DD australien ar verkligen toppen soo far, 😀 hoppas allt ar fint med dig bruden 😀

Kommentera

