8 november 2013

8 Nov

Jag har varit och handlat. Skulle bara ha lite fredagsmat, och eftersom jag tyckte att jag ”är man sjuk och inte kan gå på spelning så får man väl unna sig” så åkte jag till min favoritaffär här i krokarna. Har hur mycket roliga grejer som helst. Och som vanligt när jag åker dit så ballar det ur. Jag köpte allt. Tänkte ha släpat hem nån liten tapasbricka och lite lufttorkad skinka att gnaga på ikväll eftersom jag inte orkar gå på krogen som planerat (förmodligen, har hämtat ut biljetterna ifall om att), och jo, jag kom väl hem med det också. Det och ostar i trettifyra varianter, ölkorvar i långa rader och pajdeg och rödbetor… and on and on. Det är helt omöjligt att hålla fingrarna i styr när man kliver in där. Lär ju bli nudlar resten av månaden för att kompensera för kvällens matkasse, men det får det vara värt! Så nu ska det helt plötsligt bakas minipajer, slängas ihop röror och lindas bacon runt ätbara ting. Man ska ha att göra, har jag hört!

Ha en trevlig fredag! 🙂

 

 

Kommentera

