21 november 2013

21 Nov

Lyssnar på Nick Curran and the Lowlifes, dricker kaffe, käkar äggmacka och tittar på när höstens första snöflingor singlar ner utanför fönstret (och jag som har sommardäcken på…). Ivrigt jamande, tassar och vassa klor på mina ben och jag får ge upp och följa efter katten in på kontoret då och då – han ska ligga på rygg på mattan och bli kliad på magen, hans favoritsyssla. Ganska mysig förmiddag – skulle man kunna tro. Lite lagom sömnigt tempo innan det är dags att pipa iväg till jobbet – hade man kunnat tänka sig. OM det inte hade vart för den lilla detaljen att jag har huvudvärk de luxe, är bônntät i luftrören och allra helst av allt bara hade velat vara pigg och hellre hade suttit svettandes i benpressen på gymmet. Men men, man kan inte få allt! Idag är det veckans sista arbetsdag, imorgon ska jag hem till far och mysa (dvs plocka ner bilen i molekyler… yay!) och på måndag är det löning! Det, mina vänner, det tål att firas med en låt!

 

 

6 svar to “21 november 2013”

  1. Johannas Retro 21 november, 2013 den 12:56 #

    Nejmen åh, snö! Vill också ha, men som du säger har också sommardäcken på haha så den får gärna komma nästa vecka ist!

    SV: Tack! Sytt den prickiga kjol själv faktiskt 🙂 Ja de var jag, kanske såg dig med då ^^
    Asså, vart bor du då? 🙂 Kön in till LIuseberg brukar gå hyffsat snabbt ändå, tycker du ska passa på nu i vinter, när de är så fint. De ska tydligen även ha öppet på mellandagarna detta året med 🙂

  2. Johannas Retro 24 november, 2013 den 13:11 #

    SV: Åh, Steungsund<3 Bodde där när jag va lite fram till jag va 7 år, sen flyttade vi till Göteborg! Men då tycker jag du ska ta dig dit, är värt de kan jag lova 🙂
    Mysigt med dalarna, var där för några år sen! 🙂

  3. Johannas Retro 24 november, 2013 den 23:07 #

    SV: Har du alltid bott där eller varifrån kommer du? 🙂 Jo de är ett bra ställe att växa upp på, skulle lätt kunna flytta dit igen om jag skaffade barn & så 🙂
    Åh, myspys! De har så go dialekt också ^^

  4. Johannas Retro 25 november, 2013 den 00:38 #

    SV: Haha de är nog där min mors sambo är uppväxt och han säger samma sak! Men vi bodde i Spekeröd, alltså i skogen, så där va de helt okej 😉 Men du vet hör i Göteborg så skjuter ju alla ner och knivhugger varann så är nog inte bättre här iallafall! 😛
    Ja verkligen ^^

  5. Johannas Retro 26 november, 2013 den 00:02 #

    SV: Ja de är nog så! Det är vid Ucklum som Huvudröds Hund & Katt ligger elelr låg tidigare va? 🙂 i Ödsmål bodde en polare till mig tidigare men hon har nog flyttat in till Steungsund nu ^^
    Haha ja verkligen! De gäller att hålla sig borta 😉
    Kram!

  6. Ronja 27 november, 2013 den 20:48 #

    Grym musik det där! 😀

Kommentera

