26 november 2013

26 Nov

Jag älskar mina flickor på jobbet – men ibland kan man ju börja fundera alltså.. Som efter den här lilla konversationen i bilen hem igår:

45 år: ”Oj, kolla! Ett stjärnfall!”
29 år: ”OH! Jag får önska mig något, jag får önska mig något! Jag önskar mig PENGAR!”
45 år: ”Ja, det kanske…. Men du, såna här stjärnbilder… Man kan ju faktiskt börja undra varför det aldrig faller någon stjärna från en stjärnbild…”
29 år: ”Jaa, det är konstigt…”

Ibland undrar jag om jag inte är en smula överkvalificerad för mitt jobb ändå. Jag ville bara slå nyllet mot ratten. Göra ett faceplant, rätt och slätt. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag började förklara vad ett stjärnfall egentligen är istället. Trodde det ingick i ”Livet – bra att veta”, men vissa har uppenbarligen missat den kursen.

”Aaaah. Ja, det förklarar ju en del…”

Eh, ja. Det gör ju det.

dsc-6148Bild tagen av Lynx och lånad från forumet på astronomi.ifokus.se, tryck på bilden så hamnar du där på direkten!

 

 

4 svar to “26 november 2013”

  1. Johannas Retro 26 november, 2013 den 22:33 #

    Hahaha ja de låter väldigt intelligenta må ja säga!
    Vad är de för fabrik du jobbar på? 🙂

    SV: Ja, jag tror de med, var ett tag sen jag åkte där mot Ucklum. saknar de lite, men är väl så.
    Håller med dig också, förr ville jag gärna bo mitt inne i stan men nu hade jag hellre mott i ett hus mitt i skogen! Får bli när jag flyttar ihop med killen om några år kanske!
    Jag bor i en bostadsrätt i Tuve, så har köpt min lägenhet 🙂 Är rätt mycket skog runt varje hus och de är inga höghus så sätt! 🙂
    Du får säga till om du har lust att dra på stan eller i second hand affärer någon dag vettja! 🙂

  2. Linda 27 november, 2013 den 11:41 #

    hahah sånt e roligt:D

  3. Linda 27 november, 2013 den 11:54 #

    det förstår jag 🙂

  4. Johannas Retro 27 november, 2013 den 21:41 #

    SV: Tack! 🙂 Nej byxorna är faktiskt Sivlettos egna, de reas ut just nu för 699 kr tror jag de va! 🙂

    Oj, Kungshamn, hur långt är de dit från Stenungsund?
    Jo, de är väl lite landet aktigt för kör man mot säve så kommer de ju åkrar & så direkt 🙂

    Va skoj med praktik i Dalarna! Ska killen med dig då?
    Bara att säga till senare när du har tid så fixar vi de ^^ Kram

Kommentera

