2 december 2013

2 Dec

Har haft en mysig helg, kort och gott. Har lagat god mat, gjort hemmagjorda snickers och bakat lussebullar med mandelmassa, tittat på när Leksand återigen förlorade mot Linköping i hockey (skit, skit, skit), har tittat på The Village medans sambon snarkade så högt att man fick nöja sig med att läsa texten när det inte gick att höra vad dom sa på TV:n, har flinat åt hans prat i sömnen och har fixat nya däck till bilen. Har haft min käre bror här på kaffe och gapskratt och så har jag julpyntat. Allt det där vet ni redan som följer min instagram, men det tål att sägas ändå: jag har haft en kalashelg! I torsdags klippte jag av mig mitt trasiga hår, måste vara det som gjorde det.

Idag har jag, trots att jag inte klev ur bingen förrän vid 10, hunnit med att äta äggmacka i lugn och ro, posta viktiga brev, fundera på hur det kan komma sig att köksklockan helt plötsligt går en timme efter alla andra klockor när vi nyss ställde om den, titta på när brandmännen släckte brand nr 2 på 3 veckor i samma lägenhet (personen i fråga kanske borde sluta röka i sängen? Eller möjligen sluta röka över huvudtaget…) och så har jag haft ett härligt telefonsamtal med svärmor om allt och inget – som vanligt. Har dessutom ÄNTLIGEN blivit av med grannarna, verkar det som. HURRA! Ska bege mig in i bygglovshandläggningens underbara värld en stund nu innan det är dags att dra till jobbet. Ha en fin dag, här kommer dagens visa!

 

 

 

3 svar to “2 december 2013”

  1. Johannas Retro 2 december, 2013 den 22:37 #

    Såg snickersen på Instagram, såg riktigt smarrig ut! Tänkte baka det också någon dag 🙂 Verkar som du haft en supermysig helg!

    SV: Visst är han supersöt 🙂

    Såg det också sen, tack! ^^

    Är ju mellandagsrea snart med så kan ju vänta lite 😉

    Oj de måste ta iallafall 1 timma en väg att köra då?

    Kram

  2. Johannas Retro 3 december, 2013 den 20:16 #

    SV: De får du gärna göra gumman! 😀

    Kan tänka mig de!Jag har ett GI recept så tror mitt bara innehåller mörk choklad, jordnötssmör & jordnötter ^^

    Åh ja men de är ju smart att ni kan samåka, blir lite billigare då! ^^

    Kram kram

  3. Art By Tina 4 december, 2013 den 20:11 #

    Tack för fina kommentaren om tatueringen, jo jag tänker väl allt lite på att mina kroppsliga konstverk ska höra ihop med varandra, och enklast blir det ju om samma person gör dom – även om det är roligt att testa nya tatuerare också, men extra viktiga kroppsdelar, ja det får min favorit göra.

Kommentera

